Primăria Municipiului Cluj-Napoca desfășoară și în acest an procesul de Bugetare participativă online. Astfel, toți cei care locuiesc, muncesc sau studiază în Cluj-Napoca și au împlinit vârsta de 18 ani au posibilitatea să își asume din nou rolul de participant activ în definirea și abordarea problemelor orașului, implicându-se în procesul Bugetare participativă Cluj-Napoca 2019 prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro, pe baza Regulamentului procesului disponibil integral pe platformă.
Procesul Bugetare participativă Cluj-Napoca 2019 va demara luni, 8 iulie 2019 și presupune următoarele etape:
1. Înregistrarea participanţilor: înregistrarea se face pe platforma online www.bugetareparticipativa.ro, adaptată pentru dispozitivele mobile. Înregistrarea este obligatorie pentru a putea trimite propuneri de proiecte sau pentru a putea vota.
2. Depunerea propunerilor de proiecte: fiecare cetățean poate formula una sau mai multe propuneri de proiecte (câte un proiect pentru fiecare domeniu) prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 150.000 Euro (inclusiv TVA).
3. Analiza tehnică şi legală a proiectelor de către municipalitate: propunerile de proiecte vor face obiectul unei analize tehnice şi legale ce va fi realizată de către departamentele din cadrul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca. În urma acestei verificări, se va stabili lista proiectelor care sunt eligibile. Toate proiectele declarate eligibile urmează să fie supuse votului cetăţenilor.
4. Votul cetăţenilor: votul are loc în două etape distincte, iar acţiunile necesare pentru implementarea proiectelor care obțin cel mai mare număr de voturi urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca pentru anul 2020.
Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii:
1. Alei, trotuare şi zone pietonale;
2. Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei;
3. Spații verzi și locuri de joacă;
4. Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.);
5. Infrastructură educațională și culturală;
6. Oraşul digital.
Calendarul procesului este următorul:
8 iulie – 11 august – depunerea proiectelor
12 august – 22 septembrie – analiza proiectelor
22 septembrie – 20 octombrie – vot pe domenii
21 – 27 octombrie – validare vot pe domenii
28 octombrie – 17 noiembrie – vot final
18 – 24 noiembrie – validare vot final
25 noiembrie – afişare rezultate finale
Persoanele care nu au acces la internet sau nu sunt familiarizate cu mediul online vor putea înscrie propuneri de proiecte, în perioada 8 iulie-11 august, cu sprijinul Primăriei. La Centrul de Cultură Urbană Casino va fi amenajat un birou unde, în fiecare zi lucrătoare din perioada de depunere, între orele 13.00-17.00, funcționari ai Primăriei vor ajuta cetățenii să depună proiecte pe platformă și vor oferi informațiile necesare.
Vor fi luate în considerare doar propunerile care sunt depuse prin intermediul platformei www.bugetareparticipativa.ro.
Alegerea proiectelor
Votul asupra proiectelor are loc online, pe platforma bugetării participative www.bugetareparticipativa.ro , în două etape distincte:
a. În prima etapă de vot, fiecare cetățean înscris pe platforma bugetării participative poate alege 6 proiecte (câte unul pentru fiecare dintre cele șase domenii stabilite). În această etapă, se vor selecta maxim 30 proiecte, primele trei proiecte clasate în funcție de numărul de voturi din fiecare domeniu vor intra automat în a doua etapă de vot, iar celelalte în funcție de numărul de voturi, indiferent de categoria din care fac parte.
b. În a doua etapă de vot, fiecare cetățean poate alege un singur proiect din cele maxim 30 stabilite în prima etapă.
La finalul celei de a doua etape de vot, vor fi selectate 15 proiecte. Primul proiect din fiecare domeniu clasat în funcție de numărul de voturi va fi selectat automat, iar restul proiectelor vor fi selectate în ordinea numărului de voturi, indiferent de domeniul din care fac parte.
Eventualele modificări ale calendarului procesului de bugetare participativă vor fi publicate pe platforma www.bugetareparticipativa.ro.
Pentru informații suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă:
website: www.bugetareparticipativa.ro;
email: bugetareparticipativa@primariaclujnapoca.ro;
telefon: 0371 376 646 (de luni până vineri între orele 13.00-17.00)
facebook: Bugetare participativă (http://fb.com/bugetareparticipativa).