Institutul Regional de Gastroenterologie – Hepatologie ”Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca angajeaza asistenti medicali generalisti

Jobs

Institutul Regional de Gastroenterologie – Hepatologie ”Prof. Dr. Octavian Fodor” Cluj-Napoca cu sediul în Cluj-Napoca, Str. Constanța Nr. 5 organizează concurs pentru ocuparea următorelor posturi contractuale, conform Hotărârii Nr. 1336 / 28.10.2022:

  Nrcrt  LOC DE MUNCA  FUNCȚIA  Număr posturi  TIP POST (PERIOADĂ ANGAJARE)  Nivelul postului  Norma
  1Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie “Prof. Dr. O. Fodor”  Cluj-NapocaAsistent medical generalist  licentiat S  1  DEFINITIV  Executie  8h/ZI
  2Institutul Regional de Gastroenterologie-Hepatologie “Prof. Dr. O. Fodor”  Cluj-NapocaAsistent medical generalist PL  1  DEFINITIV  Executie  8h/ZI

B.  ACTE NECESARE LA DOSARELE DE CONCURS PENTRU OCUPAREA POSTURILOR VACANTE DE: Asistent medical generalist PL,  Asistent medical generalist licențiat S,

–     formular de înscriere la concurs, conform modelului prevazut la anexa nr. 2;

  • copia actului de identitate sau orice alt document care atesta identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
  • copia certificatului de naștere;
  • copia certificatului de casatorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, dupa caz;
  • copiile documentelor care atesta nivelul studiilor si ale altor acte care atesta efectuarea unor specializari, precum si copiile documentelor care atesta indeplinirea conditiilor specifice ale postului solicitate de autoritatea sau institutia publica;
  • copia carnetului de munca, a adeverintei eliberate de angajator pentru perioada lucrata, care sa ateste vechimea in munca si in specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
  • certificat de cazier judiciar sau, dupa caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
  • adeverinta medicala care sa ateste starea de sanatate corespunzatoare, eliberata de catre medicul de familie al candidatului sau de catre unitatile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derularii concursului;

   –     certificatul de integritate comportamentala din care sa reiasa ca nu s-au comis infractiuni prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum si pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea si functionarea Sistemului National de Date Genetice Judiciare, cu modificarile ulterioare, pentru candidatii inscrisi pentru posturile din cadrul sistemului de invatamant, sanatate sau protectie sociala, precum si orice entitate publica sau privata a carei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane in varsta, persoane cu dizabilitati sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea fizica sau evaluarea psihologica a unei persoane;

    –    adeverință de participare  la concurs de la OAMGMAMR; – (pentru asistenți medicali/ asistent medical de dietetică și nutriție)

    –    certificat de membru – în copie de la OAMGMAMR (str. Ilie Măcelaru, nr. 32, Cluj-Napoca ) – (pentru asistenți medicali/ asistent medical de dietetică și nutriție);

    –    curriculum vitae, model comun european.

    –    dosar de hârtie cu șină. 

    (1) Modelul orientativ al adeverintei mentionate la alin. (1) lit. e) este prevazut in anexa nr. 3.

    (2) Adeverinta care atesta starea de sanatate contine, in clar, numarul, data, numele emitentului si calitatea acestuia, in formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sanatatii. Pentru candidatii cu dizabilitati, in situatia solicitarii de adaptare rezonabila, adeverinta care atesta starea de sanatate trebuie insotita de copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap, emis in conditiile legii.

    (3)  Copiile de pe actele prevazute la alin. (1) lit. b)-e), precum si copia certificatului de incadrare intr-un grad de handicap prevazut la alin. (3) se prezinta insotite de documentele originale, care se certifica cu mentiunea  conform cu originalul” de catre secretarul comisiei de concurs.

    (4) Documentul prevazut la alin. (1) lit. f) poate fi inlocuit cu o declaratie pe propria raspundere privind antecedentele penale. In acest caz, candidatul declarat admis la selectia dosarelor si care nu a solicitat expres la inscrierea la concurs preluarea informatiilor privind antecedentele penale direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are obligatia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevazut la alin. (1) lit. f), anterior datei de sustinere a probei scrise si/sau probei practice. In situatia in care candidatul solicita expres in formularul de inscriere la concurs preluarea informatiilor direct de la autoritatea sau institutia publica competenta cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe cazierul judiciar se solicita de catre autoritatea sau institutia publica organizatoare a concursului, potrivit legii.

    (5) Documentul prevazut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat si de catre autoritatea sau institutia publica organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.

    (6) In functie de decizia conducatorului autoritatii sau institutiei publice, dosarele de concurs se depun la compartimentul resurse umane sau, dupa caz, la compartimentul care asigura organizarea si desfasurarea concursului sau pot fi transmise de candidati prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice inauntrul termenului prevazut la art. 34.

    (7) In situatia in care candidatii transmit dosarele de concurs prin Posta Romana, serviciul de curierat rapid, posta electronica sau platformele informatice ale institutiilor sau autoritatilor publice, candidatii primesc codul unic de identificare la o adresa de e-mail comunicata de catre acestia si au obligatia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevazute la alin. (1) lit. b)-e) in original, pentru certificarea acestora, pe tot parcursul desfasurarii concursului, dar nu mai tarziu de data si ora organizarii probei scrise/practice, dupa caz, sub sanctiunea neemiterii actului administrativ de angajare.

   (8) Transmiterea documentelor prin posta electronica sau prin platformele informatice ale autoritatilor sau institutiilor publice se realizeaza in format .pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar in forma lizibila.

    (9)  Nerespectarea prevederilor alin. (7) si (9), dupa caz, conduce la respingerea candidatului.

  (10) Prin raportare la nevoile individuale, candidatul cu dizabilitati poate inainta comisiei de concurs, in termenul prevazut la art. 34, propunerea sa privind instrumentele necesare pentru asigurarea accesibilitatii probelor de concurs.

Lipsa documentelor, neconcordanța între informațiile din dosar și documentele solicitate candidaților, depunerea acestora la altă adresă decât cea indicată în anunț sau după termenul limită precizat atrag automat excluderea/respingerea dosarului candidatului.

     Formularul de înscriere utilizat este anexat prezentului anunț de concurs.

C. CONDITII GENERALE DE PARTICIPARE LA CONCURS:

      Poate ocupa un post vacant sau temporar vacant persoana care îndeplinește condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările și completările ulterioare și cerințele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) și (2) din Ordonanața de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

  1. are cetăţenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
  2. cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
  3. are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată , cu modificările şi completările ulterioare;
  4. are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  5. îndeplineşte condiţiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs;
  6. nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale, contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face o persoană candidată la post incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  7. nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
  8. nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h).

Conditii specifice de participare la concurs:

Condiţii de participare la concurs pentru: ASISTENT MEDICAL GENERALIST PL

–  diplomă de absolvire şcoală sanitară postliceală;

 6 luni vechime ca asistent medical generalist.

Condiţii de participare la concurs pentru: ASISTENT MEDICAL GENERALIST S

–  diplomă de licență în specialitatea postului;

  6 luni vechime ca asistent medical generalist.

D.   Tematica și   bibliografia  pentru  concursul organizat pentru ocuparea posturilor de

ASISTENȚI   MEDICALI GENERALIȘTI ABSOLVENȚI PL

BIBLIOGRAFIE :

1.Titircă L.-Tehnici de evaluare și îngrijiri acordate de asistenții medicali- Ghid de nursing Vol.II– Editura Viața Medicală Romanească;

2.Titircă L.-Urgențe medico-chirurgicale-Sinteze– Editura Medicală,București 2013;

3.Mihăilescu M. Dașchievici-Chirurgie-Manual pentru  cadre medii și școli  sanitare postlicealeEditura Medicală, București 2013;

4.Ionescu D.-Noțiuni de anestezie și terapie intensivă pentru asistenții medicali licențiați și moașe Casa Cărții de Știință 2010;

5.Ionescu D.Mărgărit S.Zdrehuș C.Manual de anestezie –terapie intensivă pentru asistenții medicali-Editura Medicală Universitară “Iuliu Hațieganu” Cluj 2017

6. Ordinul  MS nr. 1.101 din 30 septembrie 2016-privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

7.  Ordinul  MS nr. 1.761 din 3 septembrie 2021  pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora,procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele deevaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia.

8.Ordinul  1226/2012-pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitati medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza natională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.

  TEMATICĂ :                                      

I. Tehnici de evaluare și îngrijiri  acordate  de asistenții  medicali:

1.Puncțiile

2.Recoltarea produselor biologice și patologice

3.Sondaje, spălături, clisme

4.Administrarea  medicamentelor

5.Pregătirea pacientului pentru explorări radiologice

6.Pregătirea pacientului pentru explorări endoscopice

II. Urgențe medico-chirurgicale sinteze:

1.Urgențele aparatului respirator.    

2.Urgențele aparatului cardiovascular.(Edemul pulmonar acut;Embolia pulmonara; Infarctul miocardic; Encefalopatia hipertensiva acuta; Angorul pectoral)    

3.Urgențele abdominale.

4.Urgențele renale și urologice.

5.Urgențe neurologice.

6.Șocul.

III. Chirurgie-manual pentru cadre medii și școli sanitare postliceale:

1.Dezinfecția, asepsia și antisepsia

2.Infecțiile chirurgicale acute.

3.Transfuzia cu sânge

4.Plagile,pansamentele,bandajele

5.Îngrijirile preoperatorii

6.Complicațiile postoperatorii

7.Ingrijirile postoperatorii

IV. Noțiuni  de anestezie și terapie intensivă  pentru asistenții medicali licențiați și moașe:

1.Pacientul imobilizat

2.Soluții cristaloide, coloizi, preparate  de sange

3.Principii de nutriție

4.Infecțiile nosocomiale

V. Manual de anestezie –terapie intensiva pentru asistenții medicali:

Capitol 2 – Resuscitarea cardio-respiratorie

VI. Ordin nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 – privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare:

            -Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (Anexa 3).

           -Precauțiunile standard –măsuri minime obligatorii pentru prevenirea și limitarea infecțiilor asociate  asistenței medicale

VII.  Ordinul  MS nr. 1.761 din 3 septembrie 2021  pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora,

procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele deevaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia.

1.Definiții(capitolul I).

2.Dezinfecția (capitolul III:art.8-12)

3.Sterilizarea (capitolul IV:art.31-42;art.52-60)

4.Anexa nr 3,proceduri din 3 sept 2021 recomandate pentru dezinfectia miinilor,in functie de nivelul de risc

VIII. Ordin nr. 1226/2012-Pentru  aprobarea normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza natională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale

1. Definitii(capitolul II)

2.Clasificari(capitolul III)

3.Ambalarea deseurilor medicale (capitolul VI)

Tematica și   bibliografia  pentru  concursul organizat pentru ocuparea posturilor de

ASISTENȚI  MEDICALI GENERALIȘTI ABSOLVENȚI  CU  STUDII SUPERIOARE

BIBLIOGRAFIE:

1. Ionescu D.- Noțiuni de anestezie și terapie intensivă pentru asistenții medicali licențiați și moașe – Casa Cărții de Știință 2010;

2. Ionescu D.Mărgărit S.Zdrehuș C. – Manual de anestezie – terapie intensivă pentru asistenții medicali – Editura Medicală Universitară “Iuliu Hațieganu” Cluj 2017

3. Mihăilescu M. Dașchievici – Chirurgie – Manual pentru  cadre medii și școli  sanitare postliceale – Editura Medicală, București 2013

4. Titircă L.- Tehnici de evaluare și îngrijiri acordate de asistenții medicali- Ghid de nursing Vol.II – Editura Viața Medicală Romanească

5. Titircă L. – Urgențe medico-chirurgicale-Sinteze – Editura Medicală,București 2013

6.Ordinul nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 – privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare

7.  Ordinul MS nr. 1.761 din 3 septembrie 2021  pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora,procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele deevaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia.

8. Ordinul 1226/2012 pentru aprobarea Normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activitati medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.

TEMATICĂ:

    I. Noțiuni  de anestezie și terapie intensivă  pentru asistenții medicali  licențiați și moașe:

1.Durerea.Evaluarea durerii.Analgetice.Posibilități de intervenție

2.Pacientul imobilizat

3.Soluții cristaloide, coloizi, preparate  de sânge

4.Principii de nutriție

5.Infecțiile nosocomiale

II. Manual de anestezie –terapie intensivă pentru asistenții medicali:

Capitol 2 – Resuscitarea cardio-respiratorie

Capitol 3 – Șocul

Capitol 8 – Anestezia generală-numai pentru asistenții din secția ATI

Capitol 11-Evaluarea agitației-sedării-delirului și mijloacele de sedare la pacientul critic în terapie intensive – numai pentru asistenții din secția ATI

 Capitol 12 – Noțiunide fizioterapie și kinetoterapie la bolnavul critic în terapie intensive – numai pentru asistenții din secția ATI

III. Chirurgie-manual pentru cadre medii și școli sanitare postliceale:

1.Dezinfecția, asepsia și antisepsia

2.Infecțiile chirurgicale acute.

3.Transfuzia cu sânge

4.Plăgile, pansamentele, bandajele

5.Îngrijirile preoperatorii

6.Complicațiile postoperatorii

7.Îngrijirile postoperatorii

IV.  Tehnici de evaluare și îngrijiri  acordate  de asistenții  medicali:

1.Puncțiile

2.Recoltarea produselor biologice și patologice

3.Sondaje, spălături, clisme

4.Administrarea medicamentelor

5.Pregătirea pacientului pentru explorări radiologice

6.Pregătirea pacientului pentru explorări endoscopice

V.  Urgențe medico-chirurgicale sinteze:

1.Urgențele aparatului respirator.    

2.Urgențele aparatului cardiovascular. (Edemul pulmonar acut; Embolia pulmonara; Infarctul miocardic; Encefalopatia hipertensiva acuta; Angorul pectoral)    

3.Urgențele abdominale.

4.Urgențele renale și urologice.

5.Urgențe neurologice.

VI. Ordin nr. 1.101 din 30 septembrie 2016 – privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale în unităţile sanitare:

           – Metodologia de supraveghere a expunerii accidentale a personalului care lucrează în sistemul sanitar la produse biologice (Anexa 3)

          – Precauțiunile standard –măsuri minime obligatorii pentru prevenirea și limitarea infecțiilor asociate asistenței medicale

VII.   Ordin  MS nr. 1.761 din 3 septembrie 2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora,

procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia.

1. Definiții (capitolul I)

2. Dezinfecția (capitolul III:art.8-12)

3. Sterilizarea (capitolul IV: art.31-42; art.52-60)

4. Anexa nr. 3 proceduri din 3 sept 2021 recomandate pentru dezinfecția mâinilor, în funcție de nivelul de risc

VIII. Ordin nr. 1226/2012 – Pentru  aprobarea normelor tehnice privind gestionarea deșeurilor rezultate din activități medicale și a Metodologiei de culegere a datelor pentru baza națională de date privind deșeurile rezultate din activități medicale.

1. Definitii (capitolul II)

2. Clasificari (capitolul III)

3. Ambalarea deșeurilor medicale (capitolul VI)

E. CALENDAR CONCURS

  • Anunțul se publică în data de 14.02.2025
  • Dosarele se vor depune la Compartiment  R.U.N.O.S. Str. Constanţa nr. 5, etaj 1, începând cu data de 17.02.2025 până la data de 28.02.2025, ora 11:00, în următorul interval orar: Luni–Joi: 08:00-10:00; 13:00-15:00; Vineri: 08:00-11:00 sau în format PDF pe adresa de email: irghcj@irgh.ro a Institutului Regional de Gastroenterologie-Hepatologie “Prof. Dr. O. Fodor” Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, Cluj-Napoca, cu condiția prezentării documentelor în original anterior finalizării perioadei de înscriere.
  • Verificarea eligibilității dosarelor depuse de către candidați va avea loc în data de 04.03.2025, ora 12:00.
  • Afișarea rezultatului analizei dosarelor se va realiza în data de 05.03.2025, ora 12:00.
  • Contestațiile privind rezultatul analizei dosarelor se vor putea depune la sediul institutului până în data de 06.03.2025, ora 12:00.
  • Eventualele contestații privind rezultatul analizei dosarelor vor fi soluționate până în data de 07.03.2025, ora 12:00.
  • Proba scrisă va avea loc în data de 11.03.2025, ora 11.00, Sala ”Prof. Dr. O. Pascu”- Mansardă, str. Croitorilor nr. 19-21, fiind declarați admiși candidații care au obținut un număr de minim 50 de puncte din 100 puncte posibile,.
  • Afișarea rezultatului probei scrise se va realiza în data de 12.03.2025, ora 12:00.
  • Contestațiile privind rezultatul probei scrise se vor putea depune la sediul institutului până în data de 13.03.2025, ora 12:00,
  • Eventualele contestații privind rezultatul analizei dosarelor vor fi soluționate până în data de 14.03.2025, ora 12:00,
  • Proba de interviul va avea loc în data de 17.03.2025, ora 11:00, la Sala de Ședințe, str. Constanța  nr. 5, fiind declarați admiși candidații care au obținut un număr de minim 50 de puncte din 100 puncte posibile, în ordinea descrescătoare a punctajelor obținute și în limita numărului de posturi publicate.
  • Afișarea rezultatului concursului se va realiza în data de 18.03.2025, ora 12:00.
  • Contestațiile privind rezultatul concursului se vor putea depune la sediul institutului până în data de 19.03.2025, ora 12:00.
  • Eventualele contestații privind rezultatul concursului vor fi soluționate până în data de 20.03.2025, ora 12:00.
  • Afișarea rezultatelor finale în data de 21.03.2025, ora 12:00.

Informații suplimentare se pot obține la sediul Institutului Regional de Gastroenterologie- Hepatologie “Prof. Dr. O. Fodor” Cluj Napoca și la numărul de telefon 0264-334913.

            Director Îngrijiri                                                                                  Coordonator  R.U.N.O.S.                                                                           

                 Vitan Delia                                                                                               Ec. Colto Angela                                                                                         

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook  , Instagram , YouTube , TikTok , Twitter .