Ministrul Tătaru, despre coada de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca: Problema este la management

Social

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat că situaţia de la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca, unde pacienţii aşteaptă la cozi mari pentru a fi trataţi, este “o problemă de management al unităţii”.
“Sesizări sunt, am avut nişte discuţii, problema este la management la aceste unităţi sanitare în care, considerentele pe care le repetam şi acum două sau trei săptămâni, orice pacient vine cu o programare. Dacă toţi pacienţii sunt chemaţi la prima oră, săracii nu au decât să-şi aştepte rândul; atunci, respectarea oricăror reguli nu mai este o prioritate în condiţiile în care îşi aşteaptă rândul la un consult al unui medic”, a declarat Tătaru, la Digi 24.
El a spus că astfel de probleme au fost şi la alte spitale. “Am fost şi la Spitalul Floreasca şi la Spitalul Universitar, unde, dacă ieri aveam într-adevăr cozile pe care le aveam, astăzi, după discuţiile pe care le-am avut ieri, şi chiar am fost personal să verific, nu le avem. (…) Eu cred că acel management, acel corp medical trebuie să înţeleagă că avem o programare, avem o zi în care să chemăm acel om, o oră care să îi fie dedicată lui”, a arătat Tătaru.
Întrebat ce ar fi făcut în calitate de ministru cu privire la situaţia de la Cluj dacă România era încă în starea de urgenţă, Tătaru a răspuns: “Un corp de control şi o evaluare”.

Sute de persoane venite din toată ţara aşteaptă, zilnic, la cozi mari pentru a-şi putea urma tratamentul la Institutul Oncologic din Cluj-Napoca (IOCN), dar unitatea medicală nu poată să facă faţă solicitărilor.
Directorul medical al IOCN, Patriciu Achimaş Cadariu, a declarat miercuri, că acest lucru este cauzat de faptul că bolnavii respectivi n-au putut să beneficieze de tratament în ultimele două luni, din cauza pandemiei de coronavirus.
“Sunt pacienţi care n-au fost trataţi în lunile astea. Am avut 1.830 săptămâna trecută, 570 ieri, azi n-avem încă statistica, dar sunt sigur peste 500. Facem tot ce e omeneşte posibil. Vin pacienţi şi nu-i putem opri, oricât ar fi de planificat. Şi sigur că-i primeşti pe toţi, că 80% sunt din altă localitate. Şi trebuie făcut triajul, fiindcă astea-s regulile, şi testare la pacienţii oncologici. Iar toate aceste lucruri trebuie să se desfăşoare în afara spaţiului de spital. Căutăm toate soluţiile şi noi, colegii mei sunt absolut înnebuniţi de cât lucrează. A ne bate joc de oameni ar însemna să-i trimitem acasă”, a spus Patriciu Achimaş Cadariu.La rândul său, prefectul Mircea Abrudean spune că e un număr foarte mare de pacienţi care vin din toată ţara. “Sunt 500 de pacienţi zilnic la IOCN. Trebuie triaţi şi testaţi înainte de a fi internaţi şi a beneficia de tratament. Sunt pacienţi din toată ţara, care timp de două luni nu au mai beneficiat de tratament de specialitate. Săptămâna trecută au fost 1.830 persoane. Din păcate, nu pot fi introduşi în spital până nu sunt triaţi şi testaţi conform algoritmului naţional”, a afirmat Abrudean. AGERPRES

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *